Selectaţi limba 
 

Consiliul Local al Municipiului ORADEA
Serviciul Public Comunitar Local de 
Evidenta a Persoanelor

Evidenta Persoanelor:strada Republicii nr. 240040 259 432.823evp@evp-oradea.ro
Starea civila:
piata Unirii nr. 10040 259 408.825starecivila@evp-oradea.ro
 
 
 
 
 
 
Programare căsătorii online
Acte de identitate
Formulare necesare
Comunicate de presă
Câteva click-uri şi aveţi posibilitatea să programaţi, într-un mod elegant şi modern - direct de la dumneavoastră de acasă, căsătoria civilă
Utilizând un program informatic, simplu, prin intermediul internetului,  poţi stabili ziua şi ora în care un funcţionar te asteaptă la ghişeu, numai pe tine, fără să pierzi timp aşteptând la rând după alţii.
Lista cu formularele necesare le gasiţi aici, de unde le puteţi lista
Va tinem la curent cu tot ce se intampla in institutia noastra
Eliberarea actului de identitate ca urmare a schimbarii domiciliului din strainatate in Romania________Modificată în : 16.04.2019

 

CARTEA DE IDENTITATE

SCHIMBARE DOMICILIU DIN STRAINATATE IN ROMANIA

Cine poate solicita un act de identitate la S.P.C.L.E.P. Oradea Locuitorii municipiului Oradea, precum şi cei ai celor 13 comune arondate, respectiv:
Biharia, Cetariu, Copăcel, Girişu de Criş, Hidişelu de Sus, Ineu, Lăzăreni, Nojorid,  Oşorhei, Paleu, Sântandrei, Tămăşeu, Toboliu.
Locul depunerii cererii, Date de contact, Program de lucru

Locul

  • cererea şi actele necesare se depun, personal, la Biroul de Evidenţă a Persoanelor din cadrul S.P.C.L.E.P. Oradea.

Adresa şi date de contact

  • mun. Oradea, str. Republicii nr. 24, jud. Bihor;
  • nr. de telefon – 0259/ 432.823, 0259/ 432.824.

Program de lucru cu publicul

  • LUNI                – 8,00 – 18,00
  • MARŢI             – 8,00 – 18,00
  • MIERCURI       – 8,00 – 18.00
  • JOI                  – 8,00 – 18,00
  • VINERI            – 8,00 – 16,00
Acte necesare

Pentru obţinerea unui act de identitate pe motiv de dobândire/redobândire cetăţenie română ai nevoie de:

  1. cererea pentru eliberarea actului de identitate ca urmare a schimbării domiciliului din străinătate în România,
  2. paşaportul românesc valabil sau expirat ori certificatul constatator privind dobândirea cetăteniei române, emis de Ministerul Justiţiei sau de misiunile diplomatice/oficiile consulare ale României din străinătate, original şi copie,
  3. actul de identitate şi/sau paşaportul, eliberate de autorităţile străine, original şi copie,
  4. certificatul de naştere, original şi copie,
  5. certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor, original şi copie,
  6. certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original şi copie,
  7. hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă/certificatul de divort, după caz, original şi copie, inclusiv Conventia cu privire la copiii minori;
  8. certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original şi copie,
  9. documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original şi copie,
  10. Chitanţa reprezentând contravaloarea:
    • cărţii de identitate (7 lei);
În situaţia în care solicitantul nu poate face dovada cetăteniei române, i se eliberează actul de identitate, numai după ce se atestă de către Direcţia Generală de Paşapoarte, la cererea serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, faptul că solicitantul este cetătean român.
Certificatele de stare civilă prezentate de solicitant trebuie să fie emise de oficiile de stare civilă române, iar pentru hotărârile judecătoreşti privind statutul civil al titularului, pronunţate în străinătate şi investite cu formula executorie, se prezintă copii traduse şi legalizate.
Solicitantul a cărui naştere sau căsătorie nu a fost înregistrată în registrele de stare civilă române va solicita transcrierea certificatelor 
Termen  de soluţionare
  • Conform prevederilor legale
Legislaţie aplicabilă
  • O.G. nr. 84/ 2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice  comunitare de evidenţă a persoanelor, cu modificările şi completările ulterioare, actualizată;
  • Ordonanţa de Urgenţă 97/ 2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată;
  • Hotărârea 1.375/ 2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare unitară a dispoziţiilor legale privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor;
  • Legea nr. 677/ 2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, actualizată;
  • Legea nr. 119/ 1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată şi actualizată;
  • Metodologia nr. 64/ 2011 privire la aplicarea unitară a dispoziţiilor în materie de stare civilă;
  • Legea nr. 21/ 1991 a cetăţeniei române, republicată;
  • O.G. nr. 41/ 2003 privind dobândirea şi schimbarea pe cale administrativă a numelor persoanelor fizice;
  • Legea 287/ 2009 – Codul Civil, republicat.
Important de ştiut

Cererea pentru eliberarea actului de identitate

  • Cererea se obţine de la lucrătorul competent să soluţioneze cererea de schimbare a domiciliului din strainatate in Romania de la sediul Biroului de Evidenţă a Persoanelor;
  • Cererea pentru eliberarea actului de identitate se completează de solicitant la rubricile prevăzute pe faţa acesteia
          IMPORTANT – cererea nu se completează pe verso de către solicitant

Cum depun cererea, cum ridic actul de identitate

  • cererile pentru eliberarea actelor de identitate se depun personal, documentul eliberându-se de către serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau de reşedinţă a persoanei fizice, pe baza cererii scrise a acesteia sau, în cazul persoanei fizice puse sub interdicţie, a reprezentantului său legal.
  • în situatia în care reprezentantul legal al unei persoane fizice solicită, în numele acesteia, ridicarea actului de identitate, sunt necesare documentele cu care face dovada identităţii şi a calităţii de împuternicit care îl indreptăţeşte la această cerere.

Dovada adresei de domiciliu se poate face cu unul din următoarele documente:

  1. Acte încheiate în condiţii de validitate  (vezi care sunt acestea), prevăzute de legislaţia română în vigoare
  2. Declaraţia scrisă a găzduitorului, persoană fizică sau juridică, de primire în spaţiu, însoţită de unul dintre documentele prevăzute la punctul 1.
  3. ATENŢIE declaraţia de primire în spaţiu poate fi dată în faţa lucrătorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, a poliţistului de siguranţă publică, a notarului public ori a funcţionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al României.
  4. Declaraţia pe proprie răspundere a solicitantului (anexa nr. 14), însoţită de nota de verificare a poliţistului de ordine publică, prin care acesta va certifica existenţa unui imobil şi faptul că solicitantul locuieşte efectiv la adresa declarată, pentru persoana fizică ce nu poate prezenta documentele prevăzute la punctele 1. şi  2.  
  5. ATENŢIE: nota de verificare este solicitată de serviciul de evidenţă, nu de persoana fizică.
  6. pentru minorii şi persoanele fizice puse sub interdicţie, declaraţia se dă şi se semnează de către părinţi sau de către reprezentanţii lor legali
  7. Documentul eliberat de primării, din care să rezulte că solicitantul sau, după caz, găzduitorul acestuia figurează înscris în Registrul agricol.

 

SERVICII ONLINE

Programare căsătorii

Programează-ţi online căsătoria

Acte de identitate

Programează-te pentru depunearea actelor

Transcriere acte

Programează-te pentru transcriere acte de stare civilă / redobândire cetăţenie

Formulare

Aici găseşti formularele de care ai nevoie

 

Total vizitatori

14 vizitatori online
Termene si conditiiGalerie fotoLog In Site map
 
Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Oradea, vă urează:
X