Taxa pentru eliberarea cărţii de identitate simplă este de 38 lei şi se achită anterior depunerii cererii la ghişeele unităţilor CEC Bank, precum şi la staţiile de plată Selfpay (din incinta instituţiei).
Atenţie !!!
Dovada plăţii trebuie prezentată la ghişeu împreună cu documentele necesare eliberării actului de identitate.
Programarea online in vederea depunerii documentelor
Începând cu 20.05.2025, cărţile de identitate simple se eliberează persoanelor cu vârsta peste 14 ani indiferent de motivul solicitării.
Pentru solicitarea unei cărţi de identitate simple puteţi face programare prealabilă aici, sau vă puteţi prezenta cu număr de ordine (obţinut din incinta instituţiei).
ATENŢIE !
PENTRU ELIBERAREA CĂRŢII DE IDENTITATE SIMPLE, A CĂRŢII DE IDENTITATE PROVIZORII ŞI A MENŢIUNII DE REŞEDINŢĂ (FLOTANT) PE LÂNGĂ PROGRAMĂRILE ONLINE SE VOR PRELUA SOLICITĂRI ŞI CU NUMERE DE ORDINE ÎN LIMITA A 100 NUMERE/ZI.
Vă mulţumim pentru înţelegere!
Condiţii si documente pentru obtinerea unei C.I.S.
Potrivit dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, actul de identitate se eliberează de către serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau reşedinţă al persoanei fizice, în baza cererii depusă personal şi a documentelor cu care potrivit legii, se face dovada numelui de familie şi a prenumelui, datei de naştere, stării civile, cetăţeniei române, adresei de domiciliu / reşedinţă, achitării contravalorii actului de identitate, respectiv:
- actul de identitate,
- certificatul de naştere, original
- certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor, original,
- certificatul/hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/irevocabilă, după caz, original,
Documentele prezentate de solicitant sunt scanate şi introduse în mod electronic în aplicaţia informatică, iar solicitantul va semna cererea listată de sistemul informatic în faţa funcţionarului public de la ghişeu.
Dacă cetăţeanul nu poate prezenta certificatul/hotărârea judecătorească de divorţ, dovada statutului civil şi, după caz, a numelui se poate face cu certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiuni pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate; în cazul modificărilor intervenite în străinătate cu privire la datele de stare civilă, solicitantul actului de identitate prezintă certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiunile aplicate, care să dovedească statutul civil şi numele pe care solicitantul le are la data depunerii cererii.
- certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta de până la 14 ani, care îşi schimbă domiciliul împreună cu solicitantul actului de identitate,
- extrasul de carte funciară sau documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, precum şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă, original,
Extrasul de carte funciară trebuie să fie obţinut cu cel mult 30 de zile anterior datei depunerii cererii şi poate fi prezentat şi în format electronic;
În situaţia în care solicitantul nu este titularul dreptului de proprietate asupra imobilului, este necesară declaraţia de primire în spaţiu a găzduitorului, însoţită de actul de proprietate al acestuia care se consemnează pe cerere în prezenţa lucrătorului de evidenţă;
DECLARAŢIA DE PRIMIRE ÎN SPAŢIU A GĂZDUITORULUI poate fi dată în ţară, cu cel mult 90 de zile înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate în faţa:
- poliţistului de siguranţă publică;
- notarului public;
ori, în străinătate, cu cel mult 6 luni înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate:
- la misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din străinătate;
- la autorităţile străine competente (în acest caz, declaraţia de primire în spaţiu va fi prezentată tradusă, legalizată şi apostilată - unde este cazul);
- documentul cu care face dovada achitării contravalorii actului de identitate.
Documentele cu care se face dovada adresei de domiciliu-click aici
Forma si conţinutul cărţii de identitate simplă
Forma şi conţinutul cărţii de identitate simple sunt prevăzute în Anexa 6 la Hotărârea de Guvern nr. 295 din 10 martie 2021 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare unitară a dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, precum şi pentru stabilirea formei şi conţinutului actelor de identitate, ale dovezii de reşedinţă şi ale cărţii de imobil.
Cartea de identitate simplă conţine următoarele informaţii:
- pe faţă: denumirea statului emitent, tipul documentului, numele de familie, prenumele, sexul titularului (F pentru feminin sau M pentru masculin), cetăţenia, data naşterii, codul numeric personal (C.N.P.), numărul documentului, data expirării valabilităţii, semnătura olografă a titularului, imaginea facială a titularului.
- pe verso: domiciliul, data emiterii şi autoritatea emitentă, zona de citire automată cu caractere identificabile optic (MRZ).
Cartea de identitate simplă nu este prevăzută cu suport de stocare electronic (cip) şi NU reprezintă document de călătorie în spaţiul Uniunii Europene.