DISPOZIŢII GENERALE
Art. 1. Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea
( denumit în continuare – S.P.C.L.E.P.) este constituit în temeiul art. 1 alin. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 372/2002, precum şi în conformitate cu dispoziţiile din H.G. 2104/2004 pentru aprobarea Metodologiei privind criteriile de dimensionare a numărului de funcţii din aparatul serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, constituirea patrimoniului şi managementul resurselor umane, financiare şi materiale se organizează şi funcţionează sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Oradea (denumit în continuare – C.L.M.O.) la nivel de serviciu, fără personalitate juridică.
Art. 2. (1) Obiectivul principal al Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea este acela de a exercita competenţele ce îi sunt date prin lege pentru punerea în aplicare a prevederilor actelor normative care reglementează activitatea de evidenţă a persoanelor şi stare civilă pentru asigurarea unui serviciu public de calitate în beneficiul cetăţenilor.
(2) Activitatea acestui serviciu public se desfăşoară în interesul legitim al persoanei şi al comunităţii, în sprijinul instituţiilor şi autorităţilor statului, pe baza şi în exercitarea legii.
(3) Obiectivele specifice ale S.P.C.L.E.P. Oradea sunt următoarele :
a) eficientizarea tuturor activităţilor desfăşurate în domeniul de evidenţă a persoanelor şi stare civilă, pentru realizarea interesului public;
b) diversificarea serviciilor on-line asigurate prin portalul propriu www.evp-oradea.ro;
c) creşterea nivelului de încredere al cetăţenilor în serviciile oferite;
d) formarea continuă a personalului propriu prin participarea la programe organizate în acest sens;
e) punerea în aplicare într-o concepţie unitară, a tuturor prevederilor legale din domeniul evidenţei persoanelor şi stării civile pentru creşterea calităţii serviciilor oferite, identificarea neregulilor şi stabilirea măsurilor de eliminare a acestora;
f) îndeplinirea în condiţiile şi la termenele stabilite a obiectivelor şi a indicatorilor de performanţă.
Art. 3. (1) În vederea îndeplinirii atribuţiilor, Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea este constituit prin reorganizarea Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor a municipiului Oradea – instituţie cu personalitate juridică în subordinea Consiliului Local al Municipiului Oradea.
(2) Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea are în componenţă următoarele structuri organizatorico-funcţionale: un birou şi un compartiment.
(3) Serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor are atribuţii pe linie de:
a) evidenţă a persoanelor şi eliberare a actelor de identitate;
b) stare civilă;
c) informatică;
d) analiză-sinteză, secretariat şi relaţii publice.
Art. 4. Atribuţiile principale ale Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea sunt următoarele:
PATRIMONIUL ŞI FINANŢELE SERVICIULUI PUBLIC COMUNITAR LOCAL DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR AL MUNICIPIULUI ORADEA
Art. 5. Patrimoniul Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea format din bunuri mobile şi imobile, face parte din patrimoniul municipiului Oradea şi este loc de folosinţă distinct.
Art. 6. Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Serviciului de Evidenţă a Persoanelor al municipiului Oradea se asigură din prevederi bugetare Capitolul 54.02.10.
Art. 7. (1) Veniturile obţinute din activitatea Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea sunt venituri ale bugetului local, în condiţiile prevăzute de lege.
(2) Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea poate primi donaţii şi sponsorizări, în condiţiile prevăzute de lege.
Art. 8. Angajarea şi efectuarea cheltuielilor din creditele bugetare aprobate în buget, se aprobă de către ordonatorul principal de credite şi se efectuează numai cu viza prealabilă de control financiar preventiv intern, care atestă respectarea condiţiilor legale, încadrarea în creditele bugetare aprobate şi destinaţia acestora. Ordonatorul principal de credite este Primarul municipiului Oradea.
Art. 9. (1) Dotarea minimă a Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea se stabileşte de Consiliul Local al municipiului Oradea prin adoptarea unei hotărâri în acest sens, cu avizul prealabil al D.G.E.P. Bucureşti, ţinând seama de normativele privind necesarul minim de dotări, prevăzute de lege.
(2) Necesarul minim de dotări cu materiale şi alte bunuri destinate desfăşurării activităţii Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea, se stabileşte în mod unitar, la nivelul ţării, prin normativele elaborate de D.G.E.P.- Bucureşti.
ORGANIZAREA SERVICIULUI PUBLIC COMUNITAR LOCAL DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR AL MUNICIPIULUI ORADEA
Art. 10. Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea este alcătuit conform Organigramei prezentate în Anexa 2 – dintr-un birou şi un compartiment:
Art. 11. Numărul de posturi, natura acestora, condiţiile de încadrare şi nivelul de salarizare sunt cele stabilite prin Organigramă şi Statele de funcţii aprobate de Consiliul Local al Municipiului Oradea şi cele prevăzute de actele normative în materie.
Art. 12. (1) Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea prin Biroul de Evidenţă a Persoanelor deserveşte populaţia Municipiului Oradea, precum şi populaţia din 11 comune limitrofe arondate, până când acestea îşi vor constitui S.P.C.L.E.P. – uri proprii.
(2) Comunele arondate sunt următoarele: Biharia, Cetariu, Copăcel, Hidişelu de Sus, Lăzăreni, Nojorid, Oşorhei, Paleu, Sântandrei, Tămăşeu, Ineu;
Art. 13. Organele de conducere, coordonare şi control ale Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea sunt următoarele:
Art. 14. Consiliul Local al Municipiului Oradea aprobă următoarele:
Art. 15. Primarul Municipiului Oradea are următoarele competenţe:
Art. 16. În îndeplinirea prerogativelor cu care este investit, Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea cooperează şi colaborează cu celelalte structuri ale Consiliului Local al Municipiului Oradea, ale Ministerului Afacerilor Interne, Consiliului Judeţean Bihor, Prefecturii Judeţului Bihor pe probleme de interes comun, precum şi cu alte autorităţi publice, agenţi economici, asociaţii şi fundaţii şi cu persoane fizice, potrivit legii.
Art. 17. (1) Sediul Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea este în Oradea, Piaţa Unirii nr. 1, iar punctul de lucru al Biroului de Evidenţă a Persoanelor este în municipiului Oradea, Str. Republicii nr. 24, judeţului Bihor;
(2) Sediul poate fi schimbat la o altă adresă, în municipiul Oradea, prin hotărâre a C.L.M.O.
Art. 18. Antetul documentelor şi corespondenţei Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea va avea următorul conţinut: ,, România, Consiliul Local al Municipiului Oradea, Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor,,.
Art. 19. Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea dispune de ştampilă proprie, de formă rotundă cu următorul conţinut: ,,România, Consiliul Local al Municipiului Oradea, Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor,,
Art. 20. Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea cuprinde funcţionari publici – cărora le sunt aplicabile dispoziţiile O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, actualizată;
Art. 21. Angajarea, promovarea şi evaluarea activităţii personalului, se realizează în conformitate cu dispoziţiile legale aplicabile.
Art. 22. Funcţiile din structura organizatorică a Serviciului se clasifică astfel:
a1) funcţii publice de conducere (şef serviciu, şef birou);
a2) funcţii publice de execuţie (consilier, referent);
b1) funcţii publice de clasa I în care pot fi încadrate personal cu studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
b2) funcţii publice de clasa a II-a care pot fi ocupate de personal cu studii liceale absolvite cu diplomă;
Art. 23. (1) Funcţionarii publici vor fi numiţi în funcţii publice pe o perioadă nedeterminată cu excepţia cazurilor de suspendare a raporturilor de serviciu, perioadă pe care sunt numiţi funcţionari publici pe durată determinată, în condiţiile legii.
(2) Funcţiile publice vacante vor fi ocupate prin: promovare, transfer, redistribuire, recrutare sau alte modalităţi prevăzute expres de O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, actualizată.
MANAGEMENTUL SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR LOCAL DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR AL MUNICIPIULUI ORADEA
Art. 24. (1) Conducerea curentă a Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea este asigurată de un şef serviciu.
(2) Şeful Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea, este numit sau eliberat din funcţie prin hotărâre a Consiliului Local, în condiţiile legii cu avizul D.G.E.P. Bucureşti, în conformitate cu prevederile art. 9 alin. 2 din Metodologia aprobată prin H.G. nr. 2104/2004, actualizată.
(3) Şeful Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea are următoarele atribuţii:
a) conduce, coordonează şi controlează întreaga activitate a Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea;
b) răspunde de administrarea legală şi eficientă a întregului patrimoniu al Municipiului Oradea dat în folosinţă Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea;
c) fundamentează cheltuielile aferente exerciţiului bugetar pe care îl predă compartimentului de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al primarului, respectiv Direcţiei Economice;
d) dispune orice alte măsuri privind activitatea curentă a serviciului, în condiţiile legii, ale avizelor D.G.E.P. Bucureşti şi A.N.F.P., a hotărârilor Consiliului Local al Municipiului Oradea şi a dispoziţiilor Primarului Municipiului Oradea;
e) reprezintă Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea în relaţiile cu terţii şi semnează actele care angajează Municipiul Oradea alături de ordonatorul principal de credite, pe baza şi în limitele legilor, a avizelor D.G.E.P. Bucureşti, A.N.F.P., a hotărârilor C.L.M.O. şi a dispoziţiilor Primarului Municipiului Oradea;
f) propune primarului împuternicirea, prin dispoziţie, a unor funcţionari publici din cadrul personalului instituţiei, de a constata contravenţiile şi de a aplica sancţiunile, în conformitate cu prevederile legale;
g) şeful serviciului poate să delege din atribuţiile sale;
h) şeful Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea exercită orice alte atribuţii care îi revin conform prevederilor legale în materie;
i) şeful Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea răspunde, potrivit legii, în faţa Primarului şi a Consiliului Local al Municipiului Oradea de întreaga activitate pe care o desfăşoară;
Art. 25. Funcţionarii publici de conducere din cadrul Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea programează, organizează, coodonează şi controlează activitatea personalului din subordine.
Art. 26. Activitatea desfăşurată de către structurile Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea, în scopul realizării atribuţiilor, are la bază relaţii de autoritate (ierarhice, funcţionale, de coordonare, de control şi de cooperare) potrivit atribuţiilor stabilite pentru fiecare birou sau compartiment în parte.
Art. 27. (1) Relaţiile de autoritate ierarhice se stabilesc între şeful serviciului, biroul şi compartimentul subordonat în scopul organizării, menţinerii şi perfecţionării stării de funcţionalitate a sistemului.
(2) Organigrama S.P.C.L.E.P. este prevăzută în anexa nr. 1 la prezentul regulament.
Art. 28. În cadrul Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea se stabilesc relaţii de colaborare pentru îndeplinirea sarcinilor specifice şi în vederea integrării obiectivelor în ansamblul serviciului.
Art. 29. La nivelul Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea, activitatea de control şi coordonare este atributul şefului serviciului şi se realizează direct ori indirect prin intermediul şefului de birou.
Art. 30. Conducerea serviciului este exercitată de şeful de serviciu şi şeful de birou, iar în lipsa lor de către un funcţionar desemnat în acest scop.
ATRIBUŢIILE STRUCTURILOR ORGANIZATORICO-FUNCŢIONALE
ATRIBUŢII PE LINIE DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR ŞI ELIBERAREA ACTELOR DE IDENTITATE
Art. 31. (1) BIROUL DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR este un departament funcţional din cadrul structurii organizatorice a Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea subordonat şefului de serviciu; Conducerea biroului este exercitată de şeful de birou, iar în lipsa acestuia de un funcţionar desemnat în acest scop.
Biroul răspunde de activitatea de evidenţă a persoanelor, care reprezintă ansamblul operaţiunilor realizate pentru înregistrarea şi actualizarea datelor cu caracter personal ale cetăţenilor români, necesare în vederea cunoaşterii populaţiei, mişcării acesteia, comunicării de date şi informaţii autorităţilor şi instituţiilor publice, persoanelor fizice şi juridice interesate, precum şi pentru eliberarea documentelor necesare cetăţenilor români în relaţiile cu statul, cu persoanele fizice şi juridice. Personalul angajat răspunde de cunoaşterea şi aplicarea legislaţiei specifice domeniului de activitate.
(2) Atribuţii şi competenţe:
Personalul Biroului de Evidenţă a Persoanelor desfăşoară următoarele activităţi:
ATRIBUŢII PE LINIE DE STARE CIVILĂ
Art. 32. (1) Compartimentul de Stare Civilă este un departament funcţional din cadrul structurii organizatorice a Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea subordonat şefului de serviciu; Conducerea compartimentului este exercitată de un responsabil de compartiment iar în lipsa acestuia de un funcţionar desemnat în acest sens. Compartimentul răspunde de activitatea de stare civilă care reprezintă dreptul persoanei de a se individualiza, în familie şi societate, prin calităţile strict personale care decurg din actele şi faptele de stare civilă.
(2) Atribuţii şi competenţe:
a) întocmeşte, la cerere sau din oficiu, în sistem informatic şi pe suport de hârtie potrivit legii, acte de naştere, de căsătorie şi de deces şi eliberează gratuit certificatele doveditoare/ extrasele multilingve;
b) înscrie menţiuni, în condiţiile legii şi a metodologiilor, pe marginea actelor de stare civilă aflate în păstrare şi trimite comunicări de menţiuni pentru înscriere în registre, exemplarul I sau II, după caz;
c) înscrie sau transcrie actele de stare civilă ale cetăţenilor români , în condiţiile legii;
d) întocmeşte, completează, rectifică, anulează sau reconstituie actele de stare civilă, precum şi orice menţiuni făcute pe actele de stare civilă şi pe actele de identitate, în condiţiile legii;
e) primeşte cererile de înscriere de menţiuni cu privire la modificările intervenite în străinătate, în statutul civil al persoanei, determinate de divorţ, adopţie, schimbare de nume şi/sau prenume, precum şi documentele ce susţin cererile respective, pe care le înaintează D.E.P. Bihor în vederea avizării înscrierii menţiunilor corespunzătoare sau, după caz, a emiterii aprobării;
f) eliberează gratuit, la cererea autorităţilor publice, extrase pentru uz oficial de pe actele de stare civilă, precum şi fotocopii ale documentelor aflate în arhiva proprie, cu respectarea prevederilor Legii nr. 16/1996 a Arhivelor Naţionale, precum şi ale Regulametului UE 679/2016.
g) pentru îndeplinirea întocmai a atribuţiilor şi sarcinilor din competenţă, răspunde de aplicarea întocmai a dispoziţiilor legale, a ordinelor şi instrucţiunilor care reglementează activitatea pe linie de stare civilă;
i) răspunde de corectitudinea datelor preluate din documentele primare şi înscrise în formulare;
j) trimite, structurilor de evidenţă a persoanelor din cadrul S.P.C.L.E.P., la care este arondată unitatea administrativ-teritorială, în termen de 10 zile de la data întocmirii actului de stare civilă sau a modificărilor intervenite în statutul civil, comunicări nominale pentru născuţi vii, cetăţeni români, ori cu privire la modificările intervenite în statutul civil al cetăţenilor români; colţurile actelelor de identitate ale persoanelor decedate ori declaraţiile de pierdere din care rezultă că persoanele decedate nu au avut act de identitate se trimit la structura de evidenţă a persoanelor din cadrul S.P.C.L.E.P. la care este arondată unitatea administrativ-teritorială care a înregistrat decesul.
k) trimite centrelor militare, până la data de 5 (cinci) ale lunii următoare înregistrării decesului, livretul militar sau adeverinţa de recrutare a persoanei supuse obligaţiilor militare;
l) întocmeşte buletinele statistice de naştere, de căsătorie şi de deces, în conformitate cu normele Institutului Naţional de Statistică pe care le trimite lunar Direcţiei Judeţene de Statistică Bihor;
m) ia măsuri de păstrare în condiţii corespunzătoare a registrelor şi certificatelor de stare civilă pentru a evita deteriorarea sau dispariţia acestora;
n) atribuie codul numeric personal (CNP), pe baza listelor de coduri precalculate, pe care le arhivează şi le păstrează în condiţii depline de securitate;
o) propune anual, necesarul de registre, certificate de stare civilă, formulare, imprimate auxiliare şi cerneală specială, pentru anul următor şi îl comunică Serviciului Public Comunitar Judeţean de Evidenţă a Persoanelor, spre aprobare;
p) se îngrijeşte de reconstituirea prin copiere a registrelor de stare civilă pierdute ori distruse – parţial sau total – după exemplarul existent certificând exactitatea datelor înscrise;
q) ia măsuri de reconstituire sau întocmire ulterioară a actelor de stare civilă, în cazurile prevăzute de lege;
r) înaintează Serviciul Public Comunitar Judeţean de Evidenţă a Persoanelor, exemplarul II al registrului de stare civilă, în termen de 5 zile, de la încheierea controlului anual asupra activităţii ofiţerilor de stare civilă efectuat de către structurile de stare civilă din cadrul D.E.P. Bihor.;
s) sesizează imediat Serviciul Public Comunitar Judeţean de Evidenţă a Persoanelor, în cazul dispariţiei unor documente de stare civilă cu regim special;
t) primeşte cererile şi efectuează verificări cu privire la schimbarea numelui pe cale administrativă şi transcrierea certificatelor / extraselor de stare civilă procurate în străinătate întocmeşte referatul cu propunere de aprobare sau respingere pe care îl înaintează împreună cu toată documentaţia în vederea obţinerii dispoziţiei de schimbare a numelui/ avizului conform al D.E.P. Bihor;
u) primeşte cererile de rectificare a actelor de stare civilă şi efectuează verificări pentru stabilirea cu exactitate a erorilor depistate în cuprinsul actelor de stare civilă sau a menţiunilor înscrise pe acestea, întocmeşte documentaţia şi referatul cu propuneri de aprobare sau respingere şi le înaintează D.E.P. Bihor, pentru avizare prealabilă, în vederea emiterii dispoziţiei de aprobare/respingere de rectificare de către primar;
v) la solicitarea instanţelor judecătoreşti efectuează verificări cu privire la anularea, completarea ori modificarea actelor de stare civilă, declararea dispariţiei sau a morţii pe cale judecătorească;
w) desfăşoară activităţi de primire, examinare, evidenţă şi rezolvare a petiţiilor cetăţenilor;
x) asigură colaborarea şi schimbul permanent de informaţii cu unităţile operative ale M.A.I., în scopul realizării operative şi de calitate a sarcinilor comune ce revin în temeiul legii;
y) eliberează, la cererea persoanelor fizice îndreptăţite, certificate care să ateste componenţa familiei, necesare reîntregirii familiei aflate în străinătate;
aa)primeşte cererile de divorţ pe cale administrativă însoţite de documentele necesare, şi solicită prin intermediul structurii de stare civilă din cadrul D.E.P. Bihor alocarea din Registrul unic al certificatelor de divorţ, a numărului certificatului de divorţ, care urmează a fi înscris pe aceasta;
bb) formulează propuneri pentru îmbunătăţirea muncii, modificarea metodologiilor de lucru;
cc) întocmeşte situaţiile statistice, sintezele ce conţin activităţile desfăşurate lunar, trimestrial şi anual, în cadrul Serviciului de Evidenţă a Persoanelor al municipiului Oradea, precum şi procesele-verbale de scădere din gestiune;
dd) răspunde de activităţile de selecţionare, creare, folosire şi păstrare a arhivei;
ee) execută acţiuni şi controale, cu personalul propriu sau în colaborare cu formaţiunile de ordine publică, în unităţile sanitare şi de protecţie socială, în vederea depistării persoanelor a căror naştere nu a fost înregistrată în registrele de stare civilă şi a persoanelor cu identitate necunoscută;
ff) colaborează cu formaţiunile de poliţie pentru identificarea unor cavadre şi persoane cu identitate necunoscută, precum şi a părinţilor copiilor abandonaţi;
gg) pentru îndeplinirea întocmai a atribuţiilor şi sarcinilor din competenţă, răspunde de aplicarea întocmai a dispoziţiilor legale, a ordinelor şi instrucţiunilor care reglementează activitatea pe linia regimului de stare civilă;
hh) primeşte cererile pentru înregistrarea tardivă a naşterii sau a naşterii produse în străinătate şi neînregistrată la autorităţile străine sau înregistrată cu date nereale şi întocmeşte referatul cu verificările prevăzute de lege;
ii) îndeplineşte şi alte atribuţii, stabilite de conducerea serviciului în limita legii.
ATRIBUŢII PE LINIE INFORMATICĂ
Art. 33. Atribuţiile pe linie infomatică a S.P.C.L.E.P. Oradea sunt realizate de către Biroul de Evidenţă al Persoanelor, după cum urmează:
ATRIBUŢII PE LINIE DE ANALIZĂ-SINTEZĂ, SECRETARIAT ŞI RELAŢII CU PUBLICUL
Art. 34. În domeniul analiză-sinteză, secretariat şi relaţii cu publicul, Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea are următoarele principale atribuţii:
DISPOZIŢIILE FINALE
Art. 35. (1) Atribuţiile şefului de servciu, şefului de birou şi a funcţiilor de execuţie, sunt prevăzute în fişele postului.
(2) În raport cu modificările intervenite în structura sau activitatea instituţiei, fişele
posturilor funcţionarilor publici vor fi reactualizate, cu aprobarea şefului serviciului.
(3) Fişa postului şefului de serviciu va fi actualizată numai cu aprobarea Primarului.
Art. 36. Pe baza extraselor din prezentul regulament, şeful serviciului şi şeful de birou întocmesc fişele posturilor pentru toate funcţiile din structură, care se aprobă în condiţiile legii.
Art. 37. Direcţia Juridică din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Oradea va asigura asistenţa juridică şi reprezentarea intereselor Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea în justiţie.
Art. 38. (1) Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea îşi va organiza arhiva proprie operativă, pe care o va păstra în conformitate cu prevederile legale.
(2) Organizarea şi asigurarea întreţinerii, exploatării şi selecţionarii fondului
arhivistic neoperativ constituit la nivelul serviciului, în conformitate cu dispoziţiile legale în materie, va fi asigurată de către Serviciul Relaţii cu Publicul din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Oradea.
(3) Atribuţiile referitoare la primirea, înregistrarea şi expedierea corespondenţei
sunt exercitate de către Serviciul Relaţii cu Publicul din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Oradea.
Art. 39. Atribuţiile referitoare la activitatea economică şi administrativă sunt exercitate de către Direcţia Economică din cadrul aparatului de specialiate al Primarului Municipiului Oradea.
Art. 40. Atribuţiile referitoare la resurse umane, salarizare, securitatea şi sănătatea în muncă sunt exercitate de către Serviciului Resurse Umane din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Oradea.
Art. 41. Atribuţiile referitoare la P.S.I. sunt exercitate de către Compartimentul Protecţie Civilă şi P.S.I. din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Oradea.
Art. 42. Atribuţiile referitoare la achiziţii publice sunt exercitate de către Serviciul de Achiziţii Publice din cadrul apartului de specialitate al Primarului Municipiului Oradea.
Art. 42^1 Atribuţiile S.P.C.L.E.P. referitoare la componenta informatică sunt exercitate de către Compartimentul administrare infrastructură IT din cadrul aparatului de specialitate a Primarului Municipiului Oradea;
Art. 42^2 Evaluarea interdependentă şi obiectivă a activităţii desfăşurate de către S.P.C.L.E.P. pentru îndeplinirea obiectivelor stabilite, inclusiv evaluarea sistemului de control intern managerial este efectuată de către Compartimentul audit public intern din cadrul aparatului de specialitate al primarului, în conformitate cu Ordinul Secretariatului General al Guvernului nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice.
Art. 43. (1) Personalul Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Oradea este obligat:
(2) Personalul Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al
Municipiului Oradea răspunde de întreaga activitate pe care o desfăşoară în faţa şefului serviciului.
Art. 44. Măsurile de răspundere disciplinară şi materială se aplică potrivit prevederilor legale în vigoare.
Art. 45. Prevederile prezentului Regulament se completează, de drept, cu prevederile actelor normative.
Art. 46. Modificările şi completările prezentului Regulament se vor realiza prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Oradea, cu avizul prealabil al D.G.E.P. – Bucureşti.