Programare online certificate de stare civilă
Certificate naştere
Certificate căsătorie
Certificate deces
COMPARTIMENTUL DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR
Adresa: Strada Republicii nr. 24, mun. Oradea, jud. Bihor, cod poştal - 410025 (localizare pe hartă)
La nivelul Compartimentului de Evidenţă a Persoanelor Oradea există un număr de 9 ghişee, împărţite astfel:
- 4 ghişee care preiau cereri pentru eliberarea cărţilor electronice de identitate, având programare pe hub.mai.gov.ro (Luni-Joi: 10-16, Vineri: 09-15);
- 1 ghişeu care preia cereri pentru eliberarea tuturor tipurilor de acte de identitate şi înscrierea menţiunii de reşedinţă (flotant), având programare pe www.evp-oradea.ro (Luni-Joi: 08-18, Vineri: 08-16);
- 2 ghişee care preiau cereri pentru eliberarea tuturor tipurilor de acte de identitate şi înscrierea menţiunii de reşedinţă (flotant), cu numere de ordine, în limita a 100 numere/zi (Luni-Joi: 08-18, Vineri: 08-16 );
- 2 ghişee care eliberează toate tipurile de acte de identitate şi menţiuni de reşedinţă ( Luni-Joi: 08-18, Vineri: 08-16 ).
ÎN ATENŢIA CETĂŢENILOR!
PENTRU ELIBERAREA CĂRŢII DE IDENTITATE SIMPLE, A CĂRŢII DE IDENTITATE PROVIZORII ŞI A MENŢIUNII DE REŞEDINŢĂ (FLOTANT) PE LÂNGĂ PROGRAMĂRILE ONLINE SE VOR PRELUA SOLICITĂRI ŞI CU NUMERE DE ORDINE ÎN LIMITA A 100 NUMERE/ZI.
Vă mulţumim pentru înţelegere!
ÎNCEPÂND CU DATA DE 01.08.2025 CERERILE PENTRU ELIBERAREA CĂRŢII ELECTRONICE DE IDENTITATE (CEI) SE PREIAU ŞI SE SOLUŢIONEAZĂ DE CĂTRE ORICE SERVICIU PUBLIC COMUNITAR LOCAL DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR, INDIFERENT DE LOCUL DE DOMICILIU AL PERSOANEI FIZICE, CU EXCEPŢIA SITUAŢIILOR CÂND SUNT NECESARE VERIFICĂRI ÎN TEREN DE CĂTRE LUCRĂTORII DE POLIŢIE;.
CARTEA ELECTRONICĂ DE IDENTITATE POATE FI RIDICATĂ DE LA NIVELUL ORICĂRUI S.P.C.L.E.P. ÎN FUNCŢIE DE OPŢIUNEA SOLICITANTULUI EXPRIMATĂ LA MOMENTUL DEPUNERII CERERII. ÎN CAZUL ÎN CARE SOLICITANTUL OPTEAZĂ PENTRU RIDICAREA CĂRŢII ELECTRONICE DE IDENTITATE DE LA UN ALT S.P.C.L.E.P. TERMENUL DE ELIBERARE SE PRELUNGEŞTE CU 10 ZILE LUCRĂTOARE FAŢĂ DE DATA COMUNICATĂ INIŢIAL LA GHIŞEU;
CARTEA SIMPLĂ DE IDENTITATE
- FACE DOVADA IDENTITĂŢII, A CETĂŢENIEI ROMÂNE ŞI A DOMICILIULUI ÎN ROMÂNIA;
- NU CONSTITUIE DOCUMENT DE CĂLĂTORIE ÎN STATELE MEMBRE ALE U.E;
- NU PERMITE TITULARULUI ACCESAREA SERVICIILOR PUBLICE SAU PRIVATE ELECTRONICE;
- SE ELIBEREAZĂ ÎN 30 ZILE DE LA DATA SOLICITĂRII, FĂRĂ A EXISTA POSIBILITATEA URGENTĂRII.
ÎN ATENŢIA CETĂŢENILOR!
DIN DATA DE 08.05.2025 COMPARTIMENTUL DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR ORADEA A ÎNCEPUT EMITEREA CĂRŢILOR ELECTRONICE DE IDENTITATE (pe cartea electronică de identitate nu este tipărită adresa de domiciliu, aceasta este inserată informatic pe cip.).
PROGRAMAREA SE FACE EXCLUSIV ONLINE ŞI ESTE OBLIGATORIE. PROGRAMĂRILE SE FAC ÎNTRE ORELE 10:00 - 16:00 DE LUNI PÂNĂ JOI, IAR VINERI ÎNTRE ORELE 09:00 - 15:00.
Pentru programare click aici
Neprezentarea la ghişeu în data şi la ora programării duce la anularea acesteia.
Prima Carte Electronică de Identitate se eliberează gratuit pentru cetăţenii români începând cu vârsta de 14 ani, în limita fondurilor asigurate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).
Ulterior, pentru solicitarea eliberării altei Cărţi Electronice de Identitate, cetăţeanul va achita o taxă în valoare de 70 de lei.
PENTRU EMITEREA CĂRŢII DE IDENTITATE SIMPLE (pe cartea de identitate simplă este tipărită adresa de domiciliu), SOLICITANŢII PREZINTĂ ŞI DOCUMENTUL CARE FACE DOVADA ACHITĂRII CONTRAVALORII ACTULUI DE IDENTITATE SIMPLU, ÎN VALOARE DE 40 DE LEI, CARE SE POATE ACHITA LA:
- GHIŞEELE UNITĂŢILOR CEC BANK;
- STAŢIA DE PLATĂ SELFPAY (DIN INCINTA INSTITUŢIEI).
ATENŢIE! Eliberare Certificat privind domiciliul înregistrat în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor click aici
ÎN ATENŢIA CETĂŢENILOR!
Termenul de soluţionare a cererii pentru eliberarea cărţii de identitate este de 7 zile lucratoare. Termenul poate fi mai mare in situatia unor defectiuni tehnice. În cazul cărţii de identitate provizorii şi a reşedinţei termenul de eliberare este de:
-
2 - 3 zile lucrătoare dacă nu sunt necesare verificări suplimentare în teren de către structura teritorială a Poliţiei;
-
1 zi lucrătoare în regim de urgenţă, dacă nu sunt necesare verificări suplimentare şi dacă funcţionează baza de date informatizată.
ATENŢIE!
-
În conformitate cu noile prevederi ale O.U.G. nr. 97/2005 cuantumul amenzilor contravenţionale s-a modificat (modificări aduse de Legea nr. 14/2025);
Astfel, constituie contravenţii şi se sancţionează cu AMENDĂ DE LA 500 LEI LA 1000 LEI:
- nerespectarea dispoziţiilor Art. 12 alin.(2) – în termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani cetăţenii români sunt obligaţi să solicite eliberarea actului de identitate;
- nerespectarea dispoziţiilor Art. 12 alin. (2 indice 1) - în termen de 1 an de la data acordării/redobândirii cetăţeniei române, persoanele care optează pentru stabilirea domiciliului în România au obligaţia de a solicita eliberarea primului act de identitate (prevedere nouă);
- nerespectarea dispoziţiilor Art. 18 alin.(1) - orice modificări, adăugiri sau menţiuni, altele decât cele prevăzute de lege, înscrise în actul de identitate sunt interzise şi atrag nulitatea acestuia;
- nerespectarea dispoziţiilor Art. 19 alin.(2) - titularul sau reprezentatul legal al acestuia este obligat să solicite eliberarea unui act de identitatea după cum urmează:
- Cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabitate înainte de expirarea termenului de valabilitate dar nu mai puţin de 15 zile, în situaţia prevăzută la alineatul (1) litera a)-la expirarea termenului de valabilitate
- În termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situaţiile prevăzute la alineatul (1):
- literab)-dacă s-a modificat numele/prenumele titularului sau data naşterii
- litera c)-în cazul schimbării domiciliului
- litera d)-în cazul schimbării denumirii sau rangului localităţilor şi străzilor, renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor
- litera e)-atribuirea unui nou CNP
- literaf)-în cazul deteriorării actului de identitate
- literag)-în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate
- literah)-imaginea facială din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului
- litera i)-schimbarea sexului
- litera j)-în cazul anulării
-
nerespectarea dispoziţiilor Art. 39 alin. (1) - persoanele care, din diferite motive, locuiesc la alte adrese decăt cea din actul din actul de identitate sunt obligate să solicite la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor schimbarea domiciliul sau înscrierea menţiunii privind stabilirea reşedinţei în termen de 15 zile de la mutare şi să ceară înscrierea în cartea de imobil.
Pentru evitarea aglomerării, vă adresăm rugămintea de a vă programa online la adresa: www.evp-oradea.ro.
Neprezentarea la ghişeu în data şi la ora programării (atat pentru cartea electronică, cat şi pentru cartea de identitate simplă, cartea provizorie şi menţiunea de reşedinţă) duce la anularea acesteia.
Luni, Marţi, Miercuri, Joi
- între orele: 08:00 – 18:00
Vineri
- între orele: 08:00 – 16:00
Sâmbătă, Duminică
Program cu publicul:
(Furnizari date)
Luni, Marţi, Miercuri, Joi, Vineri
- între orele: 10:00 – 14:00
|
COMPARTIMENTUL DE STARE CIVILĂ
Adresa: piaţa Unirii nr. 1, mun. Oradea, jud. Bihor, cod poştal 410100 (localizare pe hartă
Vă comunicăm programul de lucru cu publicul al Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al municipiului Oradea – Compartimentul de Stare Civilă, pentru perioada 15 - 17 august 2025:
- Vineri 15 august
- Sâmbătă 16 august
- ÎNREGISTRARE DECESE – 09:00 – 13:00
- OFICIERE CĂSĂTORII 12:00 – 18:00
- Duminică 17 august
- OFICIERE CĂSĂTORII – 12:00 – 14:00
În timpul programului de lucru mai sus-menţionat, se pot obţine informaţii la numărul de telefon 0259/409410.
Toate activităţile de stare civilă vor fi reluate luni 18 august, începând cu ora 08:00
Program cu publicul:
(Stare Civilă)
Luni, Marţi, Miercuri
- între orele: 08:00 – 16:30
Joi
- între orele: 08:00 – 18:30
Vineri
- între orele: 08:00 – 15:30
Sâmbătă
- între orele: 09:00 – 13:00 înregistrarea deceselor
|
Compartimentul de Evidenţă a Persoanelor:
- E-mail: evp@oradea.ro (la această adresă se poate transmite în format electronic şi copia actului de identitate )
- 0259/ 432.823
- 0259/ 432.824 (fax)
Compartimentul de Stare Civilă:
- E-mail: stareacivila@oradea.ro (la această adresă se poate transmite în format electronic şi copia actului de identitate)
- 0359/885.141 - Naşteri (Maternitate)
- 0259/408.824 - Căsătorii
- 0259/409.410 - Decese
- 0259/408.825 - Alte activităţi + Arhiva
Fax :
- 0259/408.872 - Stare Civilă
|