Programare online certificate de stare civilă
Certificate naştere
Certificate căsătorie
Certificate deces
COMPARTIMENTUL DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR
Adresa: Strada Republicii nr. 24, mun. Oradea, jud. Bihor, cod poştal - 410025 (localizare pe hartă)
ÎN ATENŢIA CETĂŢENILOR!
Compartimentul de Evidenţă a Persoanelor Oradea anunţă cetăţenii, că în perioada 12.05.2025 – 18.05.2025, activitatea cu publicul se va desfăşura, după următorul program:
Luni - Joi (12.05.2025 - 15.05.2025) - 08.00 - 18.00
Vineri (16.05.2025) - 08.00 - 16.00
Sambata (17.05.2025) 08.00 - 16.00
Duminică (18.05.2025) 07.00.- 21.00
ÎN ATENŢIA CETĂŢENILOR!
DIN DATA DE 08.05.2025 COMPARTIMENTUL DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR ORADEA A ÎNCEPUT EMITEREA CĂRŢILOR ELECTRONICE DE IDENTITATE.
PROGRAMAREA SE FACE EXCLUSIV ONLINE ŞI ESTE OBLIGATORIE. PROGRAMĂRILE SE FAC ÎNTRE ORELE 10:00 - 16:00 DE LUNI PÂNĂ JOI, IAR VINERI ÎNTRE ORELE 09:00 - 15:00.
Pentru programare click aici
Neprezentarea la ghişeu în data şi la ora programării duce la anularea acesteia.
ÎN ATENŢIA CETĂŢENILOR!
Termenul de soluţionare a cererii pentru eliberarea cărţii de identitate este de 7 zile lucratoare. Termenul poate fi mai mare in situatia unor defectiuni tehnice. În cazul cărţii de identitate provizorii şi a reşedinţei termenul de eliberare este de:
2 - 3 zile lucrătoare dacă nu sunt necesare verificări suplimentare în teren de către structura teritorială a Poliţiei;
1 zi lucrătoare în regim de urgenţă, dacă nu sunt necesare verificări suplimentare şi dacă funcţionează baza de date informatizată.
ATENŢIE!
În conformitate cu noile prevederi ale O.U.G. nr. 97/2005 cuantumul amenzilor contravenţionale s-a modificat (modificări aduse de Legea nr. 14/2025);
Astfel, constituie contravenţii şi se sancţionează cu AMENDĂ DE LA 500 LEI LA 1000 LEI:
- nerespectarea dispoziţiilor Art. 12 alin.(2) – în termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani cetăţenii români sunt obligaţi să solicite eliberarea actului de identitate;
- nerespectarea dispoziţiilor Art. 12 alin. (2 indice 1) - în termen de 1 an de la data acordării/redobândirii cetăţeniei române, persoanele care optează pentru stabilirea domiciliului în România au obligaţia de a solicita eliberarea primului act de identitate (prevedere nouă);
- nerespectarea dispoziţiilor Art. 18 alin.(1) - orice modificări, adăugiri sau menţiuni, altele decât cele prevăzute de lege, înscrise în actul de identitate sunt interzise şi atrag nulitatea acestuia;
- nerespectarea dispoziţiilor Art. 19 alin.(2) - titularul sau reprezentatul legal al acestuia este obligat să solicite eliberarea unui act de identitatea după cum urmează:
- Cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabitate înainte de expirarea termenului de valabilitate dar nu mai puţin de 15 zile, în situaţia prevăzută la alineatul (1) litera a)-la expirarea termenului de valabilitate
- În termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situaţiile prevăzute la alineatul (1):
- literab)-dacă s-a modificat numele/prenumele titularului sau data naşterii
- litera c)-în cazul schimbării domiciliului
- litera d)-în cazul schimbării denumirii sau rangului localităţilor şi străzilor, renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor
- litera e)-atribuirea unui nou CNP
- literaf)-în cazul deteriorării actului de identitate
- literag)-în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate
- literah)-imaginea facială din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului
- litera i)-schimbarea sexului
- litera j)-în cazul anulării
nerespectarea dispoziţiilor Art. 39 alin. (1) - persoanele care, din diferite motive, locuiesc la alte adrese decăt cea din actul din actul de identitate sunt obligate să solicite la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor schimbarea domiciliul sau înscrierea menţiunii privind stabilirea reşedinţei în termen de 15 zile de la mutare şi să ceară înscrierea în cartea de imobil.
Pentru evitarea aglomerării, vă adresăm rugămintea de a vă programa online la adresa: www.evp-oradea.ro. Neprezentarea la ghişeu în data şi la ora programării (atat pentru cartea electronică, cat şi pentru cartea de identitate de tip vechi, cartea provizorie şi menţiunea de reşedinţă) duce la anularea acesteia.
Luni, Marţi, Miercuri, Joi - între orele: 08:00 – 18:00
Vineri - între orele: 08:00 – 16:00
Sâmbătă, Duminică Program cu publicul: (Furnizari date)Luni, Marţi, Miercuri, Joi, Vineri - între orele: 10:00 – 14:00
|
COMPARTIMENTUL DE STARE CIVILĂ
Adresa: piaţa Unirii nr. 1, mun. Oradea, jud. Bihor, cod poştal 410100 (localizare pe hartă
Program cu publicul: (Stare Civilă) Luni, Marţi, Miercuri - între orele: 08:00 – 16:30
Joi - între orele: 08:00 – 18:30
Vineri - între orele: 08:00 – 15:30
Sâmbătă - între orele: 09:00 – 13:00 înregistrarea deceselor
|
Compartimentul de Evidenţă a Persoanelor: - E-mail: evp@oradea.ro (la această adresă se poate transmite în format electronic şi copia actului de identitate )
- 0259/ 432.823
- 0259/ 432.824 (fax)
Compartimentul de Stare Civilă: - E-mail: stareacivila@oradea.ro (la această adresă se poate transmite în format electronic şi copia actului de identitate)
- 0359/885.141 - Naşteri (Maternitate)
- 0259/408.824 - Căsătorii
- 0259/409.410 - Decese
- 0259/408.825 - Alte activităţi + Arhiva
Fax : - 0259/408.872 - Stare Civilă
|